Efectele negative ale cofeinei – 5 efecte secundare potențiale ale consumului prea mult de cafea

5 Efecte secundare potențiale ale consumului de cafea excesiv

 

În acest articol, vom discuta despre cele 5 potențiale efecte secundare ale consumului de cafea prea mult și efectele negative ale cofeinei. Ce anume îl cauzează și cum să știi câtă cafea ar trebui să bei în timp ce te poți bucura de o ceașcă de cafea la birou.

Într-un studiu din 2018 comandat de Asociația Națională a Cafelei, s-a dezvăluit că, în Statele Unite, aproximativ 64% dintre oameni beau cel puțin o ceașcă de cafea în timpul zilei. Aceasta, desigur, este o estimare aproximativă, deoarece studiul a studiat doar 3000 de americani. Este rezonabil să credem că cei care beau această singură ceașcă, cel mai probabil, beau o a doua, a treia, poate mai mult în timpul zilei. Statisticile furnizate de Organizația Internațională a Cafelei arată că există 1,4 miliarde de cești de cafea consumate în lume. Și 45% dintre ele – consumate în Statele Unite.

Americanii beau cea mai multă cafea?

Deși americanii beau aproape jumătate din cafeaua consumată într-o zi, trebuie să considerăm, de asemenea, că este una dintre cele mai mari națiuni din lume. Recent, am scris un articol care dezvăluie care țară consumă cea mai multî cafea. Dintre cele 30 de țări incluse în această listă, Statele Unite au fost de abia pe locul 21 pe această listă. Premiul pentru cea mai mare cantitate de cafea consumată de o națiune revine Finlandei, urmată de Norvegia și Olanda. Și acest lucru are sens – deoarece în nord, oamenii de acolo nu văd soarele atât de des, prin urmare se îndreaptă spre alte mijloace de energie. În plus, în aceste țări, cafeaua este mijlocul de comunicare și interacțiune cu ceilalți. Și este foarte implicat în orice evenimente sociale.

Există multe motive pentru care ar trebui să bem cafea din când în când:

Ne face să ne simțim mai energici.

Poate ajuta la arderea grăsimilor și la creșterea nivelului de concentrare.

Îmbunățește timpul de reacție, memoria și beneficiile în multe alte moduri.

Cu toate acestea, așa cum se întâmplă cu toate lucrurile – dacă se face abuz, vor înceta beneficiile. Și va începe să lucreze împotriva ta. Chiar dacă nu îți dai seama de asta la început.

Tuturor ne place cafeaua și este ceva care ne menține de la o zi la alta. Cu toate acestea, trebuie să fim conștienți de cât de multă cafea este prea mult pentru noi. Și cum să vezi efectele negative ale cofeinei.

Nu vă temeți să beți mai puțină cafea. Acum mi-am limitat consumul de cafea la două, uneori trei cești pe zi. Obișnuiam să beau mult mai multă. Și pot spune sincer că fiecare ceașcă are acum un gust mai bun decât atunci când am băut cinci, șase sau chiar mai mult în unele zile. Un alt lucru bun – acum am timp să încerc diverse rețete interesante de cafea. Ca și preparatul vietnamez de cafea cu gheață despre care am scris în articolul meu anterior.

cafea boabe

Ce este cofeina?

Formula chimică a cofeinei

Wikipedia

Înainte de a începe cu efectul advers al unei cantități prea mari de cafea, trebuie să înțelegem – ce este cofeina și ce produse o conțin. Ați putea fi surprinși să vedeți câte produse conțin cafea. Fapt amuzant – ceaiul negru conține chiar mai multă cofeină decât cafeaua în sine, este mai concentrat.

Cofeina este o substanță care poate fi găsită în mai mult de 60 de plante. Inclusiv unele pe care le folosim în viața noastră în fiecare zi. La fel ca boabele de cafea, frunzele de ceai, nucile de kola pe care le puteți găsi în diferite băuturi răcoritoare. Păstăile de cacao care sunt ingredientul principal pentru diverse produse din ciocolată. Este un stimulent natural și afectează creierul uman și sistemul nervos central. Stimulândul, prevenind oboselala și îmbunătățirea vigilenței.

Există, de asemenea, cofeină sintetică care este produsă în laboratoare. Compușii săi chimici sunt identici cu cofeina organică. Cu toate acestea, cofeina sintetică este produsă din uree și acid cloracetic. În timp ce cofeina organică este extrasă din boabe, frunze și alte produse vegetale.

Care produse conțin cofeină?

Când auzim cuvântul „cofeină”, în mintea noastră creăm automat asociații cu cafeaua. Adevărul este că cofeina se găsește în multe produse. ]n unele dintre ele s-ar putea nici să nu știți că este acolo. De exemplu ceaiul – frunzele sale conțin mai multă cofeină decât boabele de cafea. Cu toate acestea, o ceașcă de cafea tot are mai multă cofeină în ea decât o ceașcă de ceai, deoarece cafeaua are o preparare mai puternică, în general.

În realitate – există mult mai multe produse care conțin cofeină. Și s-ar putea să doriți să le evitați dacă sunteți pe punctul de a merge la culcare sau dacă nu aveți nevoie de un plus de energie și evitați efectele negative ale cofeinei.

Aceste produse sunt:

Planta de cafea

Cafea decofeinizată

Ceai verde și negru

Băuturi cola și acidulate

Ciocolată

Înghețată cu aromă de cafea

Pastile pentru slăbit

Analgezice

Apă energizantă și băuturi energizante

Băuturi energizante alcoolice

Gume sau bomboane mentolate

Semințe de floarea soarelui

Făină de ovăz instant și cereale

Batoane de proteine

S-ar putea să vă întrebați despre unele elemente din această listă. De exemplu, cafeaua decofeinizată. Numele în sine nu afirmă faptul că nu există cofeină? Da, dar există. Deși mult mai puțin decât există în cafeaua obișnuită. O ceașcă medie de cafea decafeinizată de 12 uncii conține undeva între 3 și 18 miligrame de cofeină. În timp ce cafeaua obișnuită va conține între 140 și 300 de miligrame de cofeină. Chiar și având în vedere că există mult mai puțină cofeină în cafeaua decafeinizată, ar trebui să evitați să o beți înainte de culcare.

Frunzele de ceai verde și negru conțin de fapt mai multă cofeină decât boabele de cafea. Cu toate acestea, nu o simțiți, deoarece cafeaua este făcută dintr-o infuzie mai puternică decât ceaiul. Băuturile cu cola și sifon, de exemplu, „Mountain Dew” conțin multă cofeină și ceva taurină. Nu va fi întotdeauna scris pe ambalaj, dar în majoritatea cazurilor – există. Înghețata cu aromă de cafea conține de fapt cafea adevărată și destul de multă. Acest lucru variază pentru diferite mărci, dar cantitatea de cofeină poate ajunge până la 50 de miligrame.

PRODUSE CA CELE PENTRU REÎMPROSPĂTAREA RESPIRAȚIEI, BATOANELE DE PROTEINE, ENERGIZANTELE ȘI MULTE ALTELE CONȚIN CEVA CAFEINĂ

Vreau oferta cafea pentru birou

Efectul advers al unei cantități prea mari de cofeină

cofeina Un adult nu ar trebui să bea mai mult de 4 căni de cafea pe zi. Adică aproximativ 400 de miligrame de băuturi care conțin cofeină. Nu numai cafea, ci și alte produse, precum ciocolata, băuturi energizante, ceai și așa mai departe. Dacă folosiți prea multăă cofeină, s-ar putea să începeți să observați că devine din ce în ce mai greu să obțineți satisfacție din doza zilnică de cafea. Și veți bea din ce în ce mai multă.

Cofeina creează dependență, deși majoritatea oamenilor își pot controla cu ușurință consumul de cofeină. Cu toate acestea, există șansa să nu fiți conștienți atunci când începeți să beți prea mult și să observați efectele negative ale cofeinei prea târziu. Dacă începeți să observați că aveți adesea dureri de cap, migrene, nu puteți adormi și trebuie să mergeți des la toaletă…

Acestea ar putea fi semne că beți prea multe băuturi cu cofeină în rutina zilnică. Și că ar trebui să reduceți puțin. Odată ce încetați să beți cofeină, veți observa efecte de retragere. Acestea ar putea fi amețeli, iritabilitate, dureri de cap, probleme de somn. Aceste efecte nu durează mai mult de câteva zile, deci ar trebui să suferiți și să treceți peste în trei până la patru zile.

Abuzul de băuturi cu cofeină poate duce la probleme grave de sănătate. Prin urmare, ori de câte ori simțiți că folosiți prea multă cafea sau începeți să observați simptomele descrise aici – nu ezitați să vă contactați medicul pentru o consultație. Și amintiți-vă că ceea ce citiți aici nu este un diagnostic profesional al unui medic certificat. Și înainte de a acționa pe baza acestor informații, trebuie să vă consultați mai întâi cu medicul dumneavoastră.

Când cafeaua este bună pentru tine?

După cum a concluzionat Andrew Smith în cercetarea sa despre „Efectele cofeinei asupra comportamentului uman”, cofeina crește vigilența și reduce oboseala, de exemplu, pentru persoanele care lucrează în ture de noapte.

Îmbunătățește performanța la sarcinile care necesită ca persoana să fie vigilentă.

Are un nivel ridicat de antioxidanți și substanțe nutritive benefice, făcându-o astfel sănătoasă de folosit dacă nu se face abuz. Vă poate ajuta să ardeți grăsimi, așa cum este descris în cercetarea lui Kris Gunnars.

Cu studii dovedite că cofeina poate stimula metabolismul și crește performanța fizică, prin urmare, înainte de a merge la sală, puteți bea o ceașcă de cafea.

Și este, de asemenea, încărcată cu nutrienți, cum ar fi vitamina B2, vitamina B5, mangan, potasiu, magneziu și niacină.

Poate reduce riscul de diabet de tip 2.

Protejează de boala Alzheimer și demență și protejează ficatul.

Vă face mai fericiți în general.

Deci, există aproape prea multe lucruri care fac ca cafeaua să fie grozavă.

5 efecte secundare potențiale pe care le-ați putea avea atunci când beți prea multă cafea

După ce am menționat toate beneficiile pe care vi le pot aduce cafeaua sau băuturile cu cofeină, trebuie să luăm în considerare și efectele negative ale cofeinei.

După cum am spus mai înainte – un adult sănătos nu ar trebui să bea mai mult de 4 căni de cafea pe zi. Există unii oameni care nu ar trebui să bea nici chiar atât. În orice caz, cantitatea optimă pentru orice adult este de 2 până la 3 căni pe zi.

Anxietate

Anxietatea indusă de cofeină

Majoritatea oamenilor știu că cofeina este un stimulent puternic. Este chiar capabilă să creeze dependență și este atât de populară și de obișnuită încât oamenii îi supraestimează puterea de distrugere. După cum a confirmat Susan Bowling, psiholog la Centrul de Sănătate pentru Femei din filiala Wooster a Clinicii Cleveland, cofeina este rea pentru persoanele care au deja unele probleme de anxietate. Alimentând acel monstru din cap.

Cofeina stimulează și accelerează funcțiile corporale, alimentând astfel anxietatea. La orice persoană normală, cofeina accelerează inima și ritmul respirației. Transpirația crescută, tremurul brațelor, dorința bruscă de a lupta sau de a fugi ori de câte ori există o problemă sau o provocare prezentă, sunt toate rezultatul efectelor negative ale cofeinei. Toate acestea sunt simptome ale unui atac de panică.

Vreau oferta cafea pentru birou

Deși de fapt nu este. Încercați să vă convingeți creierul de asta. Sau poate a fost un adevărat atac de panică care a fost apoi alimentat de cofeină. Înrăutățind lucrurile. Dacă beți prea multă cafea, această senzație va veni mai des. Și creierul tău va începe să se întrebe dacă este ceva în neregulă cu tine.

Asta nu înseamnă că trebuie să încetați de tot să beți cafea. Dacă nu aveți probleme de anxietate, puteți bea o cantitate sugerată de până la 3 căni de cafea pe zi. Persoanele cu probleme de anxietate ar trebui să fie mai atente, în timp ce încă pot bea cafea, ar trebui să fie conștiente de cantitatea de cofeină pe care o consumă, care sunt efectele și cum se simt înainte și după ce au consumat cafea.

Insomnia

În cuvinte simple – insomnia este o incapacitate de a dormi. Este cea mai frecventă tulburare de somn și afectează aproximativ 10% dintre adulții din America. Există două tipuri de insomnie. Acut, adică nu puteți dormi doar pentru o perioadă scurtă de timp, chiar dacă doar pentru o noapte. Și cronic – când sunteți privați de somn normal pentru o perioadă mai lungă de timp. Insomnia acută poate duce la insomnie cronică dacă problema din spatele acesteia nu este recunoscută și nu este îngrijită. Dacă cineva a observat dificultăți în a dormi trei sau mai multe zile pe săptămână pe parcursul a trei luni, probabil că ar trebui să se consulte cu medicul său.

 

cafea pentru si la birou

Prea multă cofeină este una dintre cauzele insomniei. Deși face o treabă bună de a vă menține treji când este important, vă poate menține treji și atunci când ar trebui să dormiți. Cu cafenele la fiecare colț, este ușor de căzut în capcana încercării de a realiza mai multe prin consumul mai multor cafele. Să aveți acea doză suplimentară de energie.

Cu toate acestea, cofeina nu creează energie. Scoate energia pe care o ai deja în tine, din rezervele tale și o folosește. Apoi, odată ce efectul cafelei s-a epuizat, vă simțiți din nou somnolenți, și din nou – apelați la cafea pentru ajutor. Creând astfel un cerc nesfârșit. Durează aproximativ 6 ore până când corpul procesează jumătate din aportul zilnic de cofeină.

Creșterea ritmului cardiac

Consumul ridicat de cofeină poate crește ritmul cardiac datorită efectelor sale stimulatoare. Cu toate acestea, un astfel de simptom nu afectează pe toată lumea. Există unii oameni a căror ritm cardiac nu crește. Și sunt alții pentru care crește. Acest lucru este mai eficient pentru persoanele care nu sunt băutoare obișnuite de cafea față de cei care beau cafea în mod regulat.

Nivelul de creștere a ritmului cardiac depinde de fiecare persoană în mod individual. Cu toate acestea, există unele condiții care depind de aceasta. De exemplu, cât de des  bea o persoană băuturi cu cofeină.

Cantitatea de cofeină, dimensiunea persoanei, fiziologia și alți factori. Unii specialiști sugerează că un adult nu ar trebui să bea mai mult de două căni de cafea pe zi pentru a evita efectele negative ale cofeinei.

Creșterea tensiunii arteriale

S-a dovedit că cofeina poate provoca o creștere notabilă a tensiunii arteriale. Deși motivele nu sunt clare, iar oamenii de știință au mai multe versiuni ale motivului.

O teorie sugerează că creșterea tensiunii arteriale după consumul de cafea este cauzată de un hormon blocat care menține arterele lărgite.

O altă sugestie este că cofeina ajută la eliberarea a mai multă adrenalină decât de obicei.

Ceea ce puteți înțelege de aici este – cafeaua poate crește tensiunea arterială pentru o perioadă scurtă de timp. Diverse cercetări sugerează, totuși, că nu există un efect negativ al consumului de cafea și că se poate consuma în siguranță dacă nu se face abuz.

Durerile de cap ca simptom de sevraj

Cofeina este unul dintre cele mai utilizate medicamente din lume. Ca și în cazul oricărui alt medicament – în unele cazuri, poate provoca dependență atunci când este utilizat pentru o perioadă lungă de timp.

Corpul unui om poate dezvolta rezistență la cofeină, ceea ce înseamnă – în cele din urmă ați avea nevoie de mai multă cafea pentru a avea acel efect decât atunci când ați început să o beși prima oară.

Dacă nu este sub control, o persoană poate ajunge să bea mai multă cafea decât este necesar. Ceea ce poate duce la probleme de sănătate.

Ori de câte ori ați decis să reduceți cafeaua pentru o vreme sau pentru totdeauna, veți avea unele simptome de sevraj. Deoarece durează aproximativ 6 ore pentru a scăpa de jumătate din cafeaua care a fost ingerată în timpul zilei și opt până la zece ore pentru a scăpa de toată cafeaua.

Oamenii nu simt de obicei simptomele de sevraj zilnic. Dar, dacă ați decis să renunțați la cafea, este posibil să experimentați lucruri precum calitatea somnului mai scăzută și durerile de cap. Acesta este corpul dvs. care încearcă să se adapteze la lipsa de cofeină care, de obicei, v-ar da impulsul de trezire. Durerile de cap sunt efectul direct al modificărilor fluxului sanguin.

Pe măsură ce cafeaua îngustează arterele, inima depune mai mult efort pentru a pompa sângele necesar pentru a vă gândi și a acționa de la creier până la restul corpului. Când nu beți cafea, arterele sanguine se deschid din nou în cele din urmă și există un val de sânge care circulă prin corp.

Cu toate acestea, nu este un lucru rău. Și nu va dura mult timp. Odată ce corpul s-a adaptat la viața fără cofeină, vă veți simți din nou normal. Doar fiși atenți la efectele negative ale cofeinei, dacă observați vreuna – căutați ajutor.

Alege CofeXpert.ro